tiistai 13. toukokuuta 2014

Silja Symphony 9-11.5.2014

Moikka !

Lähettiin testaamaan ekaa kertaa Silja Symphony äitin ja Julian kanssa. Irmeli, Jenna ja Kari olikin ollu jo siellä kerran. Niiden mukana oli Miisa.

Silja Symphonyn piippu.

Lähettiin kotoota jossain 10 aikoihin haettiin mun serkku ja sit rautatieasemalle, josta 11.17 junal Helsinkii, siel syötii heses ja sit mentii satamaa. Tehtiin lähtöselvitys ja saatiin hytti niinku oltiinki toivottu 11 kannelta!
Ooteltiin terminaalissa laivaan pääsyä ja laivaan mentiin ekana, vietiin tavarat hyttiin ja lähettiin kiertelemään laivaa. Ootimme lähtökuulutuksen ja sitten kannelle katsomaan lähtöä ja merimaisemia, ilma oli aika sumuinen koko matkan ajan.

Lähdön jälkeen tutkiskeltiin laivaa ja käytiin Tax Freessä. Ja sit istuskeltiin hytissä kattomassa Promenaden menoa. Sit taidettiinki käydä parit sanaseikkailun tapaset läpi ja aika hyvin meil kyl meni.
Käytiin buffetissa syömässä ja nyt on kyl pakko mainita et eipä sielt oikein mulle mitää ruokaa löytynny, tähän asti oon aina laivan buffetist löytänny jotain syötävää, mut nyt jotenki ei ollu. :/

Buffetin jälkeen mentiin Siljalandiin palauttamaan yks tehtävä ja sit jäätiiki sinne juttelee leikinohjaajalle ja risteilyisännälle. Oikein mukavia molemmmat. Valvottiin johonki 2 asti, sit mentiin hyttiin, suihkuun ja nukkumaan. :)

Aamulla herättiin 6.50 ja oli aikaa 10 min buffetin aukeemisee, joten mehän pistettii Julian kans pika vaihe päälle ja oltii buffetin edes just ku se aukes ja päästii viel melkein ekoina sisälle. :)
Aamupalan jälkeen mentiin kuvaamaan vastaan tulevia laivoja eli Baltic Princessiä ja Viking Gracea. Sillä aikaa oli sisällä tullut yleinen hälytys, joka oli testi. :)

Baltic Princess

Viking Grace

Ootettiin saapumiskuulutus ja sit kateltii sisällä meijän hyttikäytävän peräikkunasta saapumista ja kuvattiin Victorian tuloa. :)

Victoria

Ja sitten vaan laivasta ulos sateiseen Tukholmaan. :) Liikuimme metrolla, joten sade ei kauheesti haitannu ja se loppukin just sopivasti. :)

Laivaan palattiin jossain 14.30 Ruotsin aikaa ja sit ooteltiinkin komentosilta vierailuu. :)

Komentosillalla saatiin tietää kaikkea kivaa, uuttakin tuli muutama asia. :) Sit mentiiki komentosilta käynnin jälkeen syömää kahvilaan pullat Julian kanssa ja sit ylös oottamaan lähtöä ja lähtökuulutusta. Lähdön jälkeen taisimme mennä Siljalandiin juttelemaan risteilyisännälle. Tehtiin taas sanaseikkailun tapainen ja sit käytii tarkastuttaa. Sen jälkeen käytiinkin tutustumassa ekaa kertaa konehuoneeseen! Oli kyl mielenkiintonen paikka ja tulipahan paljon uutta tietoa sieltäkin! :)

Konehuone vierailun jälkeen menimme risteilyisännän mukana kattomaan miten kuulutus tehdään! Sekin oli todella mielenkiintoista. Ja sieltä suoraan mentiinki muumidiscoon avustamaan. :)
Muumidiscon jälkeen taidettiin mennä vielä Siljalandiin ja sit käytii Atlantis Palacessa, jonka jälkeen kävimmekin pikaisesti syömässä ja sit karaokea katsomaan.

Karaoken välissä käytiin katsomassa Maarianhamina jonne saavuttiin myöhässä ja lähdettiin myöhässä. Vasta 00.07. Mutta se ei haitannu yhtää mitää, ainakaa meitä. :)
Karaoke loppui puoli yhden aikoihin ja sit seikkailtiinki viel 2 ja puoltuntii ympäri laivaa, hyttiin mentiin 3 aikoihin, sit suihku ja muut iltatoimet, ni kello oliki jo 4 ja sit käytii nukkumaan, herättiin 7 ja mentiin puol 8 meriaamiaiselle. Jossa oli kyl molempiin suuntiin hyvää ruokaa. :)

Rosella

Meriaamiaisen jälkeen me viellä kierreltiinkin laivaa ja otettiin kuulutukset ja juteltiin jonkun kännissä olevan miehen kanssa, joka oli tosi hauska! :D
Käytiin vielä sanomassa leikinohjaajalle ennen 10 moikka ja oltiinkin 10 asti leikkihuoneessa, sit viel kierreltiin laivaa. Jossain 11 lähettiin pois laivasta ja 11.40 junalla Lahteen. :)

Voin sanoo et Silja Symphony oli ihana laiva ja suosittelen sitä, halutaa Julian kaa uudestaa ja jos joku Silja Lineltä tätä sattuu lukemaan ni kiitos paljon ihanasta risteilystä ja isot kiitokset risteilyisännälle Jarille ja leikinohjaaja Tonille! Oikein mukavia! :)