lauantai 5. heinäkuuta 2014

Helsinki-Tukholma-Helsinki-Tallinna-Helsinki risteily Mariellalla 30.6-2.7.2014

Moikka!

Päätettiin tehdä vähän erikoisempi risteily, kun Mariella ja Gabriella risteilee kesäisin myös Tallinnaan. Saapumisaika 9.50 ei miellyttänyt meitä, joten päätettiin että jatketaan Tukholmasta suoraan Tallinnan 6 h miniristeilylle. Jolloin saavuttiin Helsinkiin 17.05 !

Lähdettiin 12.17 Z-junalla Lahdesta kohti Helsinkiä, josta kävelimme satamaan tekemään lähtöselvityksen saatiin hytti kannelta 6 ja samalla saatiin taas uusi 6 kannen hytti testattavaksi. (:
Hytin numero oli 6206.

Alla pari kuulutusta junasta:
Z-juna Helsinkiin
Z-juna saapuu Helsinkiin

Odottelimme terminaalissa, kunnes odotustila aukesi, laivaan pääsi 17.45, portista 2. :) Vaikka terminaalin ekassa kerroksessa luki hämäävästi portti 1. Mut käytii sit viel kysyy, ku huomattii et 2 portin kohal luki Mariella ja 1 portis Tallinna. Vaik oltii aika varmoi et se on portti 2. :)

Mariella saapumassa Helsinkiin.

Laivaan päästyämme veimme tavarat hyttiin ja mentiin moikkaamaan Buffetissa töissä olevaa ystävääni ja ostettiin samalla meriaamiainen ja buffet-ruokailu paluumatkalle. (:
Sit mentiiki 8 kannelle odottelemaan lähtöä.

Lähdön jälkeen käytiin Tax Freessä ja syömässä 6 kannen kahvilassa, josta saa ihanan makuisen lihapulla ja perunamuusi annoksen, jolla nälkä lähtee ! (:
Syömisen jälkeen käytiinkin moikkaamassa leikinohjaajia, jotka sattuivat olemaan kaikki tuttujamme! :) Oli ihanaa, kun yksi heistä vielä tuli sanomaan ettei olla nähty pitkää aikaa, mä ku olin ihan varma et se ois just ainoo joka ei muistais mua enää. :D
Samal käytii myös moikkaa ystävääni Buffetissa uudelleen ja otettiin yhteiskuvat. :)

Alla lähtökuulutus:
Lähtö (Helsinki)

Star

Ilta alkoi ollakkin jo aika pitkälle ja aurinko laski, joten sitä kuvaamaan kannelle! (:
Siinä sit käveltii ympäri laivaa ja jossain vaihees iltaa käytiin uimassakin tai no uimassa ja uimassa, istuskelemassa porealtaissa. :)

Valvottiin 1 asti, käytiin nukkumaan ja laitettiin 04.00 herätys, kun haluttiin nähdä Maarianhamina.
Maarianhaminan jälkeen mentiin takasin nukkumaan hetkeksi.

Silja Symphony ja Rosella

Victoria

Victoria ja Rosella

Laitettiin herätys 6.30 ja vähä ennen 7 buffan etee oottamaan aamiaiselle pääsyä.
Syötiin keulapöydässä niinku aina. Kuvattiin Baltic Princess ja Viking Grace. :)

Oikeesti, toi puuro vaa paranee joka kerta! <3 (:

Baltic Princess

Viking Grace

Saapumisen jälkeen lähdettiin heti kävelemään vanhaan kaupunkiin, jossa käytiin vähä ostamassa ja tavaksi tulleet jäätelöt syötiin. Vaikka ilma ei ollut mikään paras, vettä satoi. :)
Mutta väliäkös sillä, pääasia että oltiin lomalla !

MSC Poesia

Braemar

Costa Fortuna

Costa Fortuna, Braemar, Mariella ja MSC Poesia

Mariella

Laivalle palattiin jossain 2 Ruotsin aikaa. 3 Ruotsin aikaa alkoi ohjelma yökerhossa, kannella 7. :)
Äiti ja Nea osallistui siihen. Ja äiti voitti limbokisan! Sai sellassen hienon kassin, joka oli täynnä kaikkea kivaa. Jopa Food Garden aamupala 2 henkilölle ! :)
Itse en osallistunut, koska halusin kuvata Neaa ja äitiä. (:

Birka Stockholm, Braemar ja Costa Fortuna

Sen jälkeen käytiinkin buffassa moikkaamassa ystävääni ja otettii yhteiskuva, hänen ja yhden leikinohjaajan kanssa. Aika hieno kuva tuli. En tiiä saanko laittaa tänne, joten en laita. Mut jos jotku haluu, ni kyseinen kuva on mun Instagramissa! Voi sielt käydä kattoo sen ja saa toki alkaa seuraa mua! :) Riikku_94

Sit oliki jo lähdön aika Tukholmasta, otettiin kuulutus ja sit kateltii maisemii ja mentii kattoo leikinohjaajii. :)
Kello tuliki aika pian 19.00 Ruotsin aikaa, jolloin meillä oli kattaus Viking Buffetissa. :)  Oli jälleen kerran ihanaa ruokaa ja ne mansikat! Aivan ihania <3 :)
Buffan jälkeen kuvattiin Rosellaa ja auringonlaskua.

Rosella

Aika pian sitten saavuttiinkin Maarianhaminaan joka piti jälleen kannella katsoa ja kuvata. :)
Maarianhaminan jälkeen käytiin syömässä kahvilassa vähän pientä ja sitten nukkumaan. :)

Silja Symphony

Silja Symphony ja Rosella

Aamulla herättiin 6.45 Suomen aikaa ja sit buffan etee odottelemaan et aamiain alkaa, joka alko poikkeukselliesti 7.15. Aikastetun saapumisen vuoksi, Saapuminen Helsinkiin oli siis 9.35, joka olisi pitännyt olla 9.50.

Superstar ja Symphony

Superstar ja Finlandia

Aamiaisen jälkeen käytiin tekemässä lähtöselvitys infossa Tallinnaan. (olimme sopineet tämän etukäteen) Ja sit Tax freehen, josta oli ihan pakko käydä ostamassa Mariella pinssejä joita oli tullut myyntiin. Keräilen kaikkea laivatavaraa. :)
Sit pakkailtii ja vietii matkalaukut 8 kannelle säilytyksee 2 €  lokeroon, koska meillä ei ollut päiväristeilyllä Tallinnaan hyttiä käytettävissä. Eikä 2 € hinta ollut paha, kun ei tarvittu käydä siellä ennen Helsinkiin saapumista kertaakaa. :)

Helsiinkiin Mariella siis saapui 9.35 ja Tallinnaan lähdettiin 11.00, oli ihanaa vaan istua kannella satamassaolo ajan. Otettiin lähtökuulutus ja sit mentiin katsomaan minkäläisiä ohjelmia laivasta löytyi. Jee mä voitin jossain pelis jäätelölipun, vitsi oon hyvä ! No ei vaa se eka kierros oli hankala, mut toka oli helpompi. :)
Sit mentii yökerhoo, mihin äiti oli menny pelaa bingoo. Bingon jälkeen käytiin myymälässä ja sit mentiiki kattoo Tallinnaan saapumista ja kuvaamaan satamassa olevat risteilyalukset.

Satamassaolo aikana oltiin oikeastaan vaan kannella, kun sielä oli niin lämmin. :) Sit oliki aika pian lähdön aika kohti Helsinkiä, otin taas kuulutuksen.
Lähdön jälkeen menimme kahvilaan syömään. Jotku vaan istuivat pöydissä vaikka ne oli tarkoitettu kahvilan asiakkaille, Nea tais mainitakki et lukihäiriöisii ihmiset nykyää. :D

Costa Fortuna, Costa Romantika, Crystal Symphony ja MSC Poesia

Princess Anastasia

Syömisen jälkeen mentiin ottamaan kannelle kuvia ja ladattiin mun puhelinta, koska menimme takaisin Z-junalla, jossa ei pysty lataamaan ja akku oli lähes tyhjä. :) Siinä sit saavuttiinki Helsinkiin ja Nea siinä odotellessa testaili alimmaisia säilytyslokeroita mahtuuko niihin, ja hyvin mahtu ! :D
Japanilaiset ei vissii meinannu uskoo silmiää :D ja sit ne otti Neast kuviakin. Että tälläst!

Finlandia

Risteily oli ihan huippu ja haluisin samanlaiselle uuestaan, mut näillä näkymin mennään vaan Helsinki-Tukholma risteily tässä kuussa. :)
Kiitos Viking Linelle ja Mariellan koko henkilökunnalle! Kiitokset erityisesti buffassa olleelle ystävälle, kaikille 3 leikinohjaajalle ja kahvilaan Mårtinille! :)

Mariella <3

~ Riikka

1. Vinkvink z-junas on pistorasia :D

2. mist revit rahat noihi miloonaa risteilyys :ooo

3. Todellisuutta on ettei risteilyt maksa pidemmän päälle paljon mtn. :) ainahan voi ajatella niin toiset tunkee 5€ päivässä esim tupakkaan. Niin kuussa se on n. 150€ jolla vallan mainiosti pääsee tukholman risteilylle.. Halvemmallakin kun oikein onnistaa. :) itsehän maksoin 2sta hytistä sen 64€ muutama vuosi sitten. Ja mentiin tukholmaan. Ei ne risteilyt maksa vaan ehkä se "oleminen" laivalla.. :D

1. Jep, ja ainahan ei sitä kallista Buffettia tarvi ottaa, mitä me ei yleensä oteta. Siinä säästää monen risteilyn hinnat ! :)
      Parempi se raha risteilyihin käyttää ku tupakkaa. ;)

Ollaanhan me päästy muutaman kerran todella edullisesti Tukholmaan. Niin ja tarviiko aina ottaa sitä kalleinta hyttiä vaikka tai edes A-hyttiä? Me otamme monesti B-hytin, kun miettii ettei siellä hytissä loppuen lopuksi niin paljoa olla. Ni onko sillä niin väliä. Vaik kylhän se ois kesäl kiva olla ikkuna hytis. Mut ihan sama kuhan laivalle vaa pääsee :)