perjantai 12. huhtikuuta 2013

Lempilaivoista ja risteilyistä



Kerron tässä postauksessa lempilaivoistani ja risteilyistä joita olen kokenut. Ylhäällä näette kaksi lempilaivaani Silja Lineltä, alhaalla Silja Symphony ja ylhäällä Silja Europa.

Laivat:

Silja Europa on rakennettu vuonna 1993 Viking Linelle, mutta heille tuli vaikeuksia eivätkä pystyneet ottamaan Europaa omakseen, joten he vuokrasivat ja lopulta myivät sen Siljalle. Europa on ollut auttamassa Estonian-laivan onnettomuudessa. Olen käynyt Europalla kerran ja rakastuin siihen, siinä on vain jotain mikä tekee siitä laivasta ihanan.
Silja Symphony on rakennettu vuonna 1991. Symphony on tehnyt risteilyjä vain Tukholmaan, paria chaterristeilyä Tallinnaan lukuunottamatta. Symphony on ollut auttamassa myöskin Estonian onnettomuudessa. Itse olen Symphonyllä käynyt 3 kertaa. Rakastan sitä laivaa koska siinä on ainutlaatuinen promenade eli kävelykatu ja se laiva on muutenkin erittäin viihtyisä.

Risteilyt:

2009, Silja Symphony. Risteily jäi mieleeni vahvasti vaikka olinkin silloin 10 tai 11 vuotias. Silloin sain ensimmäisen kerran kierrellä laivassa yksin. Kiertelin kyllä veljenikin kanssa. Muistan kuinka nopeasti opin laivan ulkoa ja hyttini paikan. 
2012, Silja Symphony. Kaverini sattui olemaan samaan aikaan laivalla ja me pidimme erittäin hauskaa. Risteily jäi mieleen koska oli mukavaa seuraa ja muutenkin se oli ikimuistoinen risteily. Kuulin silloin ekan kerran lempiartistini laulun Gift & Toys kaupassa. Se jäi ainakin mieleeni.
2012, Silja Europa. Risteilystä jäi mieleeni ja sydämmeeni useita asioita. Kun näin terminaalissa että Europa lipuu kohti minua, jo silloin ihastuin ainakin laivan ulkonäköön, se on niiin kaunis laiva. Kun pääsimme sisään niin menimme hyttiin ja melkein heti lähdin kiertämään laivan ympäri. Siinä vaiheessa rakastuin siihen. Seuraavana päivänä en olisi halunnut lähteä kotiin koska olin niin rakastunut Europaan ja olen vieläkin ♥
2013, Silja Symphony. Olin äitini kanssa kahdestaan sillä risteilyllä. Pääesiintyjänä oli dragartisti Jukka K. Hän oli mahtava. Pidin risteilystä ja minulla oli jo tullut ikävä sitä ihanaa laivaa. Ruoka on aina laivalla parasta. Paluumatkalla oli hieman myrskyä, se oli eka kerta kun koen jotain sellaista. Minulla oli pahoinvointia. Harmitti hieman kun en oikein aamupalalla pystynyt syömään mitään.

Seuraavaa risteilyä innolla odottaen :)
-Nea

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti