sunnuntai 24. heinäkuuta 2016

Viking XPRS ja Tallinna 15.7 (osa 2)

Hei!

Kirjoitin ensimmäisen osan matkastamme jokunen päivä sitten, tämä osa on "jatkoa" kyseiselle tarinalle. Ensimmäisen osan pääsette lukemaan tästä!

Aamulla hotellillamme heräsimme hiukan kello 9. jälkeen, koska aamupala oli pitkään asti, joka oli mielestäni erittäin hyvä.

Hotellin aamupalahuonetta.
Aamupalalla oli myös muutamia muita, meidän lisäksi yksi Suomalainen perhe, sekä muutamia Saksalaisia. Aamupalatarjonta oli mielestäni hyvä.

Aamiaisen jälkeen menimme huoneeseen pakkaamaan tavaroita, minkä jälkeen jätimme ne hotellin matkatavarasäilytykseen. Sen jälkeen otimme suunnan kohti Bastionin tunneleita, sekä Kiek in de Kök tornia.

Kiek in de kök Torni.
Tunneleissa oli sen verran pimeetä että en ilman jalustaa edes yrittänyt ottaa kuvia sieltä, mutta kokemuksena se oli hieno. Katsoimme ensin videon Tallinnan historiaan liittyen, jonka jälkeen jatkoimme uudemmasta vanhempaan. Viimeisenä vastaan tuli museo missä oli tavaroita ja rakennuksen osia Tallinnan pommitusten ajalta, kierroksemme oli Englanniksi.

Tunneleitten jälkeen menimme torniin jonka nimi "Kiek in de kök" on tullut siitä, että tornista näki lähimpien talojen keittiöihin. Itse tornissa oli jonkun verran historiallisia esineitä, mutta hienoin kokemus oli varmasti upea näkymä Vanhaankaupunkiin.

Vanhaakaupunkia

Superstar, Victoria, sekä Silja Europa Tallinnan D- terminaalissa. (200mm)
Pekoniburgeri
Tunneleitten ja tornin jälkeen kello rupesi olemaan pikkuhiljaa 14, joten lähdimme etsimään ruokailupaikkaa, jonka löysimmekin torin laidasta.

Ravintola väitti tarjoavansa erittäin hyviä burgereita, joten pitihän niitä maistaan. Ruoka olikin erittäin maistuvaa, mutta annos oli mielestäni liian iso.

Omenan makuinen itsetehty virvoitusjuoma.

Ohessa olevassa Juoma oli Omenan makuinen, ja erittäin maukas. Ravintolalla oli useita itsetehtyjä Virvoitusjuomia, joista tuo oli mieluimman kuuloinen.

Ruokailun jälkeen lähdimme hakemaan reppuja hotellilta, jonka jälkeen lähdimme Norde Centrumin kautta A- terminaaliin, mikä toimii Tallinnassa Viking Linen terminaalina.

Norde Centrumissa kävimme ostamassa tuliaisia, sekä tapasin myös erään entuudesta tutun laivaharrastajan.

Ostoksien jälkeen olikin aika lähteä kohti satamaa, jonne menimme Tallinnan meripäivien kojujen kautta. Sää Tallinnassa oli tuohon aikaan vielä hyvä, mutta pikkuhiljaa se rupesi muuttumaan huonommaksi.

Purjeveneitä sataman läheisyydessä.
Terminaalilla otimme maihinnousukortit, jonka jälkeen pääsimmekin heti laivaan. Laivalla kävimme ensin viemässä reput matkatavaransäilytyshuoneeseen, jonka jälkeen lähdin kiertelemään laivaa. Viime kerrasta XPRSsillä oli mennyt jo pari vuotta, jotan laivalle oli siinä välissä tullut uusia asioita, esim: vaateliike entisen Confrence loungen paikalle, sekä Red Rosen lava oli saanut siirtyä vanhan tiskin paikalle kahvilasysteemin tieltä.

Viking XPRSsin aurinkokantta

Tähän saavuttiin Huhtikuussa :)

Sea Wind saapumassa Tallinnaan

Lokki :D

Viking Star
Aika laivalla meni hyvin aurinkokannella, ja sisällä oleskellessa. Kävimme myös Blue delissä syömässä matkan loppuvaiheissa, jossa otin tutun laivaherkun, katkarapuleivän, joka oli erittäin hyvä tälläkin kertaa.

Mykistävä sää Suomenlahdella

Helsinki näkyy jo

Silja Europa saapumassa Helsinkiin Lonnan kohdalla.

Pikkuhiljaa alkoi laiva saapumaan Helsinkiin, ja reissumme loppua. Takana oli jälleen kerran mukava matka punaisilla laivoilla!

Kiitos Viking Linen henkilökunnalle risteilystä.