keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

Mariella 3-5.6.2016

Mooi !

Pitkästä aikaan taas tänne kirjoittelen, nyt on pieni blogitauko pidetty ja toivotaan, että nyt jaksaa taas kirjoitella tänne.

Olimme 3-5.6.2016 pitkästä aikaa Ruotsinristeilyllä Mariellalla. Tämä risteily oltiin varattu hyvissä ajoin, sillä Tukholmassa juostiin Maraton, jonka vuoksi tämä risteily oli myös erikoisristeily pidemmällä maissaoloajalla, sekä myöhäisemmällä saapumisella. Juuri täydellinen risteily lempilaivalla siis!

Meillä oli 6802, eli kuudennen kannen perässä sijaitseva A4-hytti. Laiva lähti 16.30 Maarianhaminan kautta kohti Tukholmaa. Eli tunnin aikaisemmin, kun normaalisti.
Lähtiessä ilma oli kaunis ja oli lämmin, tuli kannellakkin istuttua aika paljon nauttien lämmöstä ja kesäisestä merestä.

Silja Symphony

Kesäistä merta katsoessa rupesi pikkuhiljaa tulemaan nälkä, joten Ocean Grilliin syömään. Otimme äidin kanssa puoliksi pippuripihvin. Ajattelin etten jaksaisi koko pihviä syödä, mutta annos olikin tämän kokoinen. No pieniruokaisena ainakin sain ihan tarpeeksi syötyä. Oli muuten hyvää, suosittelen maistamaan, jos Mariellalla käy.
Otimme vielä jälkiruokapöydän, koska olin aamulla valmistunut koulusta vihdoin! Joten miksei kerran nauttisi kunnolla.

Ruokailun jälkeen rupesikin tekemään mieli saunaosastolle ja porealtaisiin rentoutumaan, olihan raskas kouluvuosi takana ja Joonaksella armeijasta lomaa, joten eikun saunalle vain. Olikin sopivan hiljaista niin sai otettua kerrankin kuvan täältä.
Saunomisen jälkeen kannelle katsomaan auringonlaskua.
Siinä ilta menikin aika nopeasti ja pian olikin jo aika käydä nukkumaan.

Aamupalan jälkeen kannelle istumaan ja nauttimaan jälleen kerran lämmöstä. Samalla Viking Grace tuli vastaan, joten olihan siitä taas kerran yksi kuva otettava. Baltic Princess meni joko aikaisemmin tai sitten se vaan jäi näkemättä. Mutta ei se mitään, siitäki on jo enemmän kun tarpeeksi kuvia.
Pian saavuimmekin jo satamaan eli 09.00 paikallista aikaa.
Lähdimme melkein heti bussilla Slussenille, josta jatkoimme metrolla Kistaan.

Mariella

Kistasta metrolla taas Slussenille ja sieltä bussilla satamaan, sillä Mariellalla oli 14.00 paikallista aikaa makeisbingo ja pitihän siihen perinteen mukaan osallistua. Hyvä niin sillä voittoja tuli paljon ja jopa pääpalkinto! Eli kannatti tulla käymään laivalla.
Bingon jälkeen menimme sataman viereiselle kukkulalle kuvaamaan Viking Cinderellan saapuminen.
Kuvaamisen jälkeen suuntasimme taas bussipysäkille, josta menimmekin Joonaksen johdolla Nackaan pyörimään ja kuluttamaan aikaa. Sieltä sitten bussilla vanhaan kaupunkiin jäätelölle, tämän jälkeen palattiin laivalle takaisin!

Viking Cinderella

Kuvasimme kannella Viking Cinderellan ja Birka Stockholm, jotka lähtivät. Aika pian myös Amorella tuli satamaan, jonka kuvasimme myös.
Aika pian kello tulikin 19.30 ja Mariellan keula suunnattiin Maarianhaminan kautta Helsinkiin. Vielä viimeinen kuva Amorellasta ja sitten syömään!
Söin taas kerran pippuripihvin, tällä kertaa kokonaan. Eihän se mikään halvin ole, mutta olen nirso, joten valinnan varaa ei kamalasti ole. Lohta syönyt jo sen verran ettei sitä nyt tehnyt mieli.

Viking Cinderella

Birka Stockholm

Birka Stockholm ja Viking Cinderella

Amorella

Ihana tyyni ilma saaristossa, kaunis auringonlasku ja risteily. ♥
Tuli auringonlaskua kuvatessa oltua kannella taas aika kauan. Yritimme saippuakuplistakin saada kannella hienoja kuvia, mutta oli hieman ongelmia purkin kanssa, joten ei oikein onnistuttu.

Edellä menee Silja Galaxy ja Silja Symphony

Aamulla taas aikaseen herätys ja aamiaiselle, Mariella saapui vasta 13.15 satamaan, joten oli paljon aikaa vielä ennen saapumista. Mikä oli täydellistä! ♥
Ilma oli vielä hyvä, vaikka vähän pilvistä olikin. Pääsi aurinkokin välillä näyttäytymään.

Helsinki lähestyy.

Perässä taisi tulla sadepilviä, ainakin siltä näytti. Olimme saapumiseen asti kannella ja nautimme vielä viimeiset hetket ennen satamaan saapumista.
Tämä alla oleva kuva on otettu puhelimellani ja mielestäni aika onnistunut.

Tämä on kameralla, myös todella kiva kuva mielestäni.

Silja Symphony oli jo satamassa, niin kuin pitikin, mutta se oli saapunut jo ennen kymmentä Noroviruksen takia. Siellä oli desinfioiva suursiivous meneillään.
Symphonylle meillä onkin sitten syyskuussa matka.

Silja Symphony.

Silver Whisper

Mariella

Kiitos Mariellan ihanalle miehistölle jälleen kerran matkasta.