maanantai 21. heinäkuuta 2014

Mariellan Päivä Tukholmassa risteily 18-20.7

Hei taas ! Olimme Riikan ja hänen isänsä kanssa Tukholman risteilyllä viikonloppuna. Ihmisiä oli todella paljon . Siis juurikin lapsiperheitä. Lähdimme Lahdesta Z-junalla kohti Helsinkiä kello 12.17. Jolloin olimme n. tunnin kuluttua Helsingissä. Junassa oli yksi tyhmän hauska ihminen. Välillä ei voinut kun nauraa hänelle.

Juna matka meni erittäin hitaasti , kuunnellen kyseistä henkilöä. Kun sitten vihdoin ja viimein saavuimme Helsinkiin , kävelimme suoraan katajanokalle. Kuitenkin siinä matkan varrella pysähdyimme ostamaan herneitä (; nams !

Kävimme suoraan tekemässä lähtöselvityksen ja menimme sitten kahvilaan odottamaan , jotta pääsisimme eteenpäin odotustilaan. Ja meistä Riikan kanssa saatiin aivan mahtavan upea kuva . Olen erittäin iloinen siitä.

Odottelimme tunnin sitten seuraavassa paikassa. Eli odotustilassa. Tietenkin.

Vähän ennenkuin piti päästä laivaan , pääsimme seuraavaan väliin . Olimme hieman hämillämme mitä helvettiä , mutta kaippa porukkaa oli niin paljon ettei meinattu mahtua siihen tilaan (?) kuka tietää..

Mutta siinä ei sitten odoteltu onneksi kauaa, koska meni hermo ulkomaalaisiin ihmisiin (luultavasti Ruotsalaisia , puhuivat englantia ja ruotsia sekaisin.) Siinä sitten kunnon spurtti , että varmasti olimme ensimmäisiä laivassa. Ja näinhän sitten kävikin. Hetken aikaa odottelimme Riikan iskää.

Otettiin kamerat ja mentii ottamaan kuulutuksia , ja katsomaan maisemia.

Siellähän olikin sitten ulkomaalaiset ja kai suomalaisetkin tekemässä tungosta , portaissa ettei meinannut päästä ylös kannelle.

Ulkona hengailun jälkeen olimme sisällä ja näimme tuttuja. Ihania ihmisiä. Menimme sitten ostamaan ruokia.

Syötiin paljon popparii .. tai yritettiin kun eräs sitten söi ne lopulta. Oltiin leikkihuoneessa karkkibingoo , ja pallojahdissa. Kiva olla pienten lasten leikeissä mukana , ilman että joku tuttu nauraa.

Kuvailtiin laivaa. Ja oltiin ulkona paljon koska oli todella lämmin , ja ihanat maisemat. Menimme sitten ostamaan kuvan. Joka oli ihana, en vaan tiedä mikä siinä sitten kävi kun olikin hieman halvempi mitä piti mutta mitäs siitä. xD

Jossai vaiheessa illalla menimme suht koht aikasin nukkumaan. Jotta sitten jaksettiin seuraavana päivänä riehua enemmän.

Aamulla sitten namm aamupalalle, ja ekan kerran söin puuroa JOKA TODEN TOTTA OLI ERITTÄIN HYVÄÄÄÄÄ (:

Aamulla sitten laivojen kuvausta ; Grace ja Baltic Princess. Ja saapumisen jälkeen pikkuhiljaa alettiin menemään kohti Tukholman ihmeellistä maailmaa (; . Menimme viimeisellä bussilla kerkesimme JUST JA JUST mutta onneksi kerkesimme , koska minulle tuo kiertoreitti ja maisemat olivat ihan uudet. Ja mahtavat.

Maissa kiertelimme kuten ennenkin . Ja jäätelöö , mutta tälläkertaa jotain aivan ihmeellistä. Suklaajäätelöö jossa oli vaahtokarkin palasia. Itse en ainakaan noista palasista tykännyt.

Mutta itse jäätelö oli aivan upean makuista. namm . Kiertelimme kauppoja siinä , itse ettien uusia palapelejä , ja Riikka puhelimen kuoria. Kuoret löytyi , mutta ei palapeliä. Ensi kerralla sitten.

Kävimme sitten kukkulalla , minne oli ihana kiipeeminen, mutta juuri sen arvoista , koska aivan mahtavat kuvausmahdollisuudet ja mahtavat näköalat.

Ja sitten takaisin laivaan . Laivassa heti söimme perunamuussia ja lihapullia. Otimme tietenkin kuulutukset. Olimme kannella ja taas vähän katottiin maisemia.  Hetken päästä menimme taas saunaosastolle porealtaaseen. Jossa oli juuri tuonna hetkenä todella paljon ihmisiä. Uinni jälkeen olikin jo melkeimpä heti BUFFETTI (:  jA sen jälkeen käymään tax frees , ja hytissä . Jonka jälkeen POPPARIII

Tuli tuon reissun aikana kyllä syötyä popparii (; mutta mikäs siinä ku oli niin hyviää.

Ilta myöhään oltiin sitten ulkona ja leikkihuoneessa . Pyörittelin siellä aikani kuluksi hulahula vannetta. Oli aika hauskaa , niitten pikkupoikien kanssa siellä.

Viimeisinä hetkinä olimme niin kauan ulkona kun mahdollista , emme siis tietenkää olleet ensimmäisiä ulos laivasta , ei ollut mikään pakko.

Oli niin mahtava reissu taas ettei mitään rajaa . Kiitos mahtavalle matkaseuralaiselleni.

Loppuun kuvia

~ Mira

olin melkein unohtaa kävimme katsomassa teatteria (:

1. Miks poistatte kommentit?

1. Emme ota vastaan haukkumis kommentteja. Pitää olla asiallisia. Ja se ei meidän tietääksee pitäisi olla muiden ongelma jos parissa leikissä käydään. Kukas anonyymi oot? Oot ennenki tääl tullu valittamaa. Pitää vissii koht laittaa taas asetuksist tät kommentointi juttua.

2. Blogia on mukava lukea, mutta olen kiinnittänyt huomioita lukuisiin kuviin joissa horisontti on aivan kalleellaan... Ei ole tarkoitus ruveta haukkumaan, mutta lukuisat vinot kuvat vähentävät katselunautintoa.

1. Kiitos palautteesta, yritän alkaa ottamaan suorempia kuvia. Mutta ei se aina ole helppoa liikkuvassa kohteessa. :)
      Itse yritän ottaa mahdollisimman suorassa olevia kuvii. :)