lauantai 28. kesäkuuta 2014

Reittimatka Tukholmaan 12.-16.6.14,Part 1

Jaan tämän matkan kahteen postaukseen ,tämä on siis osa 1

Viime vuoden marraskuussa tyttäremme Jenna ilmoitti One Direction bändin tulevan keikalle Tukholmaan Friends Areenalle 13. ja 14. kesäkuuta 2014. Jenna on fanittanut poikia pitkään ja halusi keikalle Tukholmaan,kun tällä maailmankiertueella ei heitä nähtäisi Suomessa, Eipä muuta kuin lippuja varamaan Jennalle ja hänen ystävälleen Roosalle ja vielä 1 ylimääräinen lippu aikuiselle .
Liput sain varattua kätevästi Ticknetin kautta  ja sitten alkoi odottelu ja matkan suunnittelu :)

Varasin reittimatkan Siljalta ,lähtö torstaina  12.6 Symphonylla ja paluu sunnuntaina myös Sympillä.
Hotellin varasin Bookingin kautta . Friends Arena sijaitsee Solnassa,joten hotellin halusin olevan mahdollisimman lähellä sitä ja helpon matkan takana. Päädyin Kistaan,josta saimme kohtuuhintaisen ja tunnelbanan lähellä olevan huoneiston neljälle. Hotelli oli StayatStockholm Kista.

Kotoa lähdimme  torstaina 12.6 lähijunalla Helsinkiin. Helsingissä satoi,joten otimme taksin Siljan terminaaliin.Teimme lähtöselvityksen ja odottelimme laivaan pääsyä. Laivalle oli tulossa muitakin 1D faneja ja se kyllä huomattiin :) Fanit olivat sopineet tapaavansa Sympin pallomeressä klo 19 :)

Saimme A-hytin 11.kannelta. Tälläkertaa tuntui ,että laivamatka oli vain "pakollinen" juttu päästäksemme pisteestä a pisteeseen b. Samoja juttuja tehtiin kuitenkin kuin muillakin matkoilla: ruokaa,ostoksia,laivassa kiertelyä ja maisemien katselua :)

Illalla menimme seuramaan karaokea New York loungeen . Sieltä oli ihanat näköalat merelle seurata auringonlaskua :) 1D tytöt kävivät laulamassa karaokea ryhmänä, Forever young, hienosti laulettu kaunis kappale :)

Perjantai aamuna kävimme syömässä laivan aamupalan ,vatsat tuli täyteen hyvästä ruuasta . Ostimme  meille infosta 72 tunnin metroliput ja laivan saavuttua satamaan kävelimme Gärdetin asemalle ja suuntasimme matkalaukkujemme kanssa T-Centraaliin vaihtamaan metroa Akalla-Kungsträdgården linjalle ja kohti Kistaa . Oli vähän outoa kulkea laukkujen kanssa Tukholmassa,kun yleensä vaan käydään keskustassa,mut nyt jäätiinkin muutamaksi päiväksi :)

Hotellihuoneen saimme käyttöömme klo 13 jälkeen,kirjautuminen oli nopeaa ja palvelu respassa mukavaa. Huoneisto oli tilava sisältäen minikeittiön ja sijaitsi 13. kerroksessa, hienot  näkymät isoista ikkunoista .

Myöhemmin lähdimme uudelleen metrolla liikenteeseen tutustumaan kulkua Friends Arenalle. Perjantaina oli yhtyeen ensimmäinen keikka ja tytöt menivät katsomaan lauantain keikkaa

Jäimme pois  Näckrosenin asemalla ja kävelimme Friends areenalle .Alkuun epäilin miten löydämme sinne,mutta jo asemalta oli opasteet areenalle ja mitä lähemmäs päästiin niin selvempää oli ,satoja faneja jonottamassa illan keikalle. Vähän aikaa seurattiin menoa ja sitten takaisin Kistaan.
Kävimme ostoksilla Kista Galleriassa , hieman evästä hotelliin ja keikalle mukaan :)
Illalla sitten kävimme nukkumaan suht aikaisin , Jenna ja Roosa uhkasivat lähteä jonottamaan jo seitsemän aikaan lauantai aamuna,mutta onneksi ei ihan sentään :)

Palaan tarkemmin  keikkapäivään uudessa postauksessa myöhemmin :)

-irmeli

1. Moi Irmeli? Milloin tämä toinen osa postauksesta tulee?

2. Moi ! Kirjoitan kun olen ensin reissannut Lontooseen :) Nyt on kaikenlaista säätämistä sitä matkaa ajatellen ja kesäflunssakin iski ,mutta palaan asiaan elokuun alussa :)