sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Amorella 14-15.2.2014

Moikka!

Oltiin tos 14-15.2.2014 tosiaan Viking Linen Amorellassa, mun synttäriristeilyllä. Meillä oli LXA hytti, jotka sijaitsevat 9 kannen keulassa! Ihan paras hytti, Hytin numero oli siis 9320. Joskus päästävä tohon hyttiin uuestaan.
Meijän hytti.

Lähdettiin kotoota siis jossain 03.15 ajamaan Lahteen, josta Pekolan Liikenteen Expressbus lähti 04.30 kohti Turun Satamaa. Satamassa oltiin n. 08.00, josta mentii tekee suoraa lähtöselvitys. Palvelu oli tosi nopeeta ja melkein heti päästiinki jo laivaan. Laivassa oli vielä Turun reitin tapaan hyttien siivous kesken, mut sitä ei tarvinnu täl kertaa oottaa ku ehkä 5-10 min.
Tavaroitten hyttiin viennin jälkeen mentiinkin oottamaan lähtökuulutusta. Lähdettiin Turusta 5 min etuajas, ja lähtökuulutuksen jälkeen mentiin kannelle ottamaan maisemista ja meistä kuvia! Sit mentiiki hyttii ja sielt suoraa Seaside cafee aamupalalle, koska buffetis loppu aamiaistarjoilu. Mut ei se mitää saatii paljo halvemmal! (:

Baltic Princess tuli vastaa.

Finnsailor

Sit käytiiki taxfrees ja istuttii hytis kattelemas maisemii, koska hytti oli keulas ni oli parhaimmat maisemat. Seikkailtii ympäri laivaa ja kuvailtii. Käytii kattoo fun clubis joku varjoshow, se oli aika tylsä. Sit saavuttiiki Maarianhaminaan, jossa kuvattii Silja Galaxyy ja Viking Gracea.

Hytin ikkunast.

Silja Galaxy.

Viking Grace.

Siitä matka jatkuki sit kohti Tuhkolmaa, Maarianhaminastaki lähettiin jtn 5 minuuttia etuajas! :D  Tukholmaan saavuttiin aikataulun mukaan. Otettiin Tukholmasta vähän kuvia ja kierreltiin taas laivaa. Vähän ennen 20.00 (Ruotsin aikaa) mentii oottamaa lähtökuulutust ja ihmeteltii, ku ei ollu viel 20.10 mitää tullu. Sit kävin 20 yli asti kattelee onks köydet jo irti ja siin 20 yli ne köysien irrottajat oli hävinny, samoin myös kapteeni. Sitä ei näkynny siin mist se ohjaa laivaa. Sit menin sisälle sillai "täs on nyt jtn vikaa" Ja sit vähän puolen jälkee alkoki tulla kuulutuksii. "lähtömme Tukholmasta on siis viivästynyt, palaamme kun saamme lisää tietoa" Sit jossain siin 20.45 aikoihin koitettii moottoreit käynnistää (tai jtn semmost) ja ihan hirvee meteli, sit tuli ihan hiljast ja n. 5 min ni matka kohti Turkuu alko. Ja tietenki turvallisesti päästiin perille, eihän laivat lähe satamast jos on joku matkan tekoo vaarantava tekijä. Joten oli turvallinen olo koko matkan ajan. (:

Kohti Tukholmaa, oikeel näkyy Viking Grace.

Baltic Queen.

Birka.

Viking Cinderella.

Birka ja Viking Cinderella.

Tukholma !

Långnäsiin saavuttiin 03.35 varmaankin. Ainaki uuden saapumisajan mukaa piti. Mut en ollu enää hereil sitä aikaa. Ja Turkuun piti saapuu 07.45 mut saavuttiiki 07.50. Oikee aikataulun mukain saapumiinhan ois ollu 07.35, et ei paljoo oltu myöhäs. Hyvin saatii yöllä aikatauluu otettuu kii. (:

Turku !

Silja Galaxy.

Turkua.

Turku.

Amorella.

Oli ihana risteily jälleen kerran. Päästiin komentosillallakin käymään!  Kiitos Viking Linelle ja M/S Amorellan henkilökunnalle.
Loppuun vielä pari kuvaa Amorellalta sekä kotimatkalta, joka tehtiin tällä kertaa junalla. Junassa oltiin yläkerrassa, johon saatiin ihanasti laivajuna alennus!