lauantai 14. joulukuuta 2013

Gabriella 1-3.12.2013

Olin varannut risteilyn joulukuun alkuun Gabriellalle. Riikka varoitteli,että tiedossa voi olla myrskyäkin tähän aikaan vuodesta. No varaus oli tehty ja matkaan lähdettiinkin sitten Oskari myrskyn aikaan :)

Tällä kertaa meitä oli vain 4 henkeä : minä,mieheni Kari sekä Jenna ja Jennan kaveri Roosa.
Tuttuun tapaan matkamme alkoi  Lahdesta 12.17 junalla Helsinkiin.¨

Olimme Helsingissä 13.20 ja rautatieasemalta otimme taksin kohti Katajanokkaa.
Siellä Gabi oli vastassa ja näkyihän Serekin laiturissa,ihana fiilis meillä kaikilla :)
Istuimme kahvilassa ja tytöt söivät pikkupurtavaa, jonka jälkeen teimme lähtöselvityksen ja odottelimme laivaan pääsyä.

Klo 16.30 pääsimme laivaan ja hyttiimme .Hyttimme oli 9101.

Tytöille varattiin buffet,me Karin kanssa käytiin syömässä Sky Cafessa lihapullia,nakkeja ja muusia,ihan hyvää )
Ilta kuluikin shoppaillen ,laivaa kiertäen ja totuttelemalla keinuntaan.Tuuli alkoi olla aika navakkaa ja Gabi kiikutti meitä kyllä aika kiitettävästi.

Nukkumaan menon aikaan sitten myrskysi. Tytöt nukahtivat suht helposti,minä keinuin sängyssä Gabin tahtiin,ylösalas . Jossain välissä nukahdin ja heräsin kun oltiin Maarianhaminassa.Sen jälkeen nukuin vielä ihan hyvin ,kun tuulikin oli tyyntynyt.

Tukholmaan saavuttiin turvallisesti,aamiaiselle ja kävellen kohti Vanhaa kaupunkia ja keskustaa .

Ilma oli Tukholmassa ihan hyvä, +3 ja tuulista.
Tällä kertaa tytöt ostivat vähän vaatteita ja puhelimiinsa kuoret :)
Vanhan kaupungin joulutorillakin piipahdettiin :)

Takaisin laivaan, käytiin Karin kanssa pelaamassa bingoakin,tytöt kierteli siellä täällä,ottivat pienet päikkäritkin ennen ruokailua .

Paluumatkakin meni mukavasti,tuuli oli taas navakkaa,tällä kertaa Gabi keinui sivuttain ,tämä tuntui vähän kenkummalta kuin ylös alas:)

Taas oli kiva reissu,mitä se Oskari meitä vähän kiusas :)
Seuraavan kerran maaliskuussa uudistettuun Sereen :)