perjantai 25. lokakuuta 2013

Finlandia 23.10.2013

Moi!

Oltiin Finlandialla 23.10.2013 iskän ja mun 2 kaverin kanssa, kun kukaan muu ei laivafanittajista päässyt lähtemään ja piti tuo bonuskorttikin päästä käyttämään, koulustahan en saa vapaata eli se oli pakko lomalla käyttää.
Lähdimme Lahdesta 6.54 IC junalla kohti Helsinkiä, Helsingissä otimme rautatieasemalta taksin, jolla menimme länsisatamaan. Tehtiin lähtöselvitys ja menimme laivaan.
Tämähän oli meille kaikille eka kerta Eckerö Linellä Helsinki-Tallinna reitillä. Joten ei meinattu löytää oikein mitää paikkoja. Mut kyl se siitä sit ku lähti ettimään. Laivahan lähti 9.00 Helsingistä ja muut laivafanittajat oli laittannu facebookkiin seinälle kuvan, meidän lähdöstä.

Meidän lähtöpäivänä sattuikin olemaan aika kova tuuli, kävimme infosta kysymässä ja Widi sanoi jotain 30 m/s ja sit myös 17 m/s. Mut en oikein tiiä, kun oon saanu hirveesti valituksii ettei ollu 30 m/s kavereilta, onko kateellisia tai jotain sitten, koska olin viime vuonna 18 m/s Mariellalla ja se EI ollut todellakaa ton tuntust vaa paljo pienenpää. Kaiteista piti välil pitää kii et pysy pystyssä, ni ei se mun mielest silloin mikää pikku myrsky oo.
Mul ei kumminkaa tullu huono olo, joka on kyl hyvä. Eli oon jo tottunnu keinumiseen enkä saa siit huonoo oloo. Aallot oli korkeimmillaan kumminki 2,5 metriä jota kans ihmettelin et miten niin pienii koska se keinu niin paljon.

Star

Silja Symphony

Mariella

Koko matkan siis keinutti. Tallinnan kun pääsi maihin 10 min aikataulusta myöhässä. Niin tuntu et keinuu vielki. Käytii Viru keskukses ja sit mentii syömää Hesee. Sen jälkee mentiiki terminaalii oottaa laivaannousuu, eihän päiväristeilyl Tallinnas koskaa oikein mitää erikoisempaa ehikkään. Joten kattoo jos joskus taas pääsis hotellii Viroo. (:
Takasin Finlandiaan pääsikin 15.00 ja sinne mentiin autokannen kautta sisään. Hieman erikoisempi reitti, kun muilla laivoilla. Mut ihan toimiva juttu tämäkin. (:

Tallinnaan saapuminen

Ootettiin laivaan pääsyä

Viing XPRS ja Finlandia

Autokannen kautta laivaan!

Laivaan päästyämme kävimme ostamassa paluumatkalle hytin, kun huomasimme menomatkalla että vapaita istumapaikkoja ei oikein ollut, otettiin A4 ulkohytti 6332, johon kyl selvästi mahtuis 5 henkilöä nukkumaan. Valitsimme ikkunallisen hytin sen takia että hinnassa ei ollut, kun 5 € eroa. (:

Meidän hytti

Tilava A4-ulkohytti. (:

Helsinkiin matkalla kävimme ostoksilla ja tuli osteltua sen verran että saatin yksi bonusmatka. Joka kyl varmasti käytetään, et äitiki näkis Finlandian.
Takasin Lahteen tultiin 20.40 lähtevällä Z-junalla. (:

Kiitos Eckerö Line kun lähetitte meille ne 4 bonuskorttia, niin nyt on sit testattu teidänkin laiva. Mielestäni Finlandia oli tosi hyvä, mitä nyt haittas et porukkaa oli ihan liikaa, mut sitähän on myös Viking XPRS laival aina paljo ku Viroo menee. Ja sillehän ei voi mitää. (:
Mut pidin laivasta tosi paljon.
Toivottavasti pääsen viimeistää tammikuus uuestaan. (:

Huomen kumminki nokka kohti Turun satama ja Viking Gracea Julian kanssa, Julia tekeekin siitä sitten postauksen.

Loppuun vielä kuvia Finlandialta.